måndag 12 april 2010

ur fas..

Kom tillbaka till jobbet idag och kände mig rätt så i balans och överens med tillvaron. Det är lätt att inbilla sig sådana saker när man varit ledig några dagar. Knappt hade jag hunnit känna att jag var i fas, innan jag hamnade på efterkälken igen. Men vad gör väl det. Snart är efterkälken ur fas också....

Mitt i alltihop så vill arbetsgivaren att man ska tala om hur man vill vara ledig i sommar?! Hur ska jag kunna bestämma det nu? Det enda jag vet är att jag kommer att vara ledig när jag är på efterkälken för att känna mig i fas när jag kommer tillbaka, för att då snabbt hamna på efterkälken igen. Det är väl det som är lite tjusningen med livet...att veta lite hur livet kommer att se ut inom en inte allt för avlägsen framtid.

En annan tjusning med livet är att det är VÅR och solen skiner. Krokus i varje trädgår och snart är sista snöhögen ett minne blott. UNDERBART!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar