måndag 3 oktober 2011

Fantastisk taxichaufför...

Igår åkte jag taxi hem och träffade en helt fantastisk taxichaufför. Det var en mycket ung kille med utländskt påbrå. Han var otroligt trevlig och pratsam på en gång som jag satte mig i bilen. Själv var jag rätt trött efter en verklig heldag. Men det gick inte att INTE smittas av hans glada humör och serviceanda. Han satte på en CD och frågade om jag gillade artisten. Det var mycket bra musik, lugn och avkopplande och jag fick veta att det var en iransk eller irakisk popartist, men som sjöng på engelska. Flera ånger frågade han om jag gillade musiken på allvar och det gjorde jag ju. Så efter att ha blivit hemkörd till dörren , betalat och skulle precis tacka på mig, så får jag CD-skivan av honom. Det kallar jag service! Vilken kille! Kunde inte annat än le....

1 kommentar: