onsdag 19 oktober 2011

Bra kvinna reder sig själv...

Den senaste veckan har badvattnet runnit ut över hela golver när jag tömt badkaret, istället för att rinna ner i avloppet. Ikväll kunde jag inte förneka faktum längre. Jag blev tvungen att rensa avloppet.

Det är bara en månad sedan jag flyttade in och jag vet att en städfirma skött flyttstädningen. Men när jag drar ut badkaret från väggen för att komma åt avloppet, är väggen alldeles geggig och möglig. I avloppet, när jag väl brutit mig in under vattenlåset, fiskade jag upp en halv peruk. Fy f....n vad äckligt!!!! Bara känslan av äckel gjorde att jag blev tvungen att torka väggarna från golv till tak, och trasan bleb alldeles svart :(

Nu luktar det klor och är skinande blankt, vattnet rinner utan hinder ner i avloppet och jag är riktigt nöjd med mig själv. :)

2 kommentarer:

  1. Det är ju äckligt i vanliga fall. MEN ta skiten efter nån annan är ju ännu värre....Du skulle fotat det och hört av dej till flyttfirman.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du behöver ingen handy-man du kan själv.
    Håller med Petra att städfirman kanske skulle kontaktas...

    SvaraRadera