måndag 5 oktober 2015

En riktig måndag för mig tillbaka till bloggen!

Ibland blir måndagar mer än man egentligen orkar med. Idag är en sådan måndag. Min tänkta sovmorgon blev inte så lugn som jag tänkt, men det kunde jag hantera. Detta är sista måndagen på mitt nuvarande jobb och jag har lagt en del tid till att rensa och sortera vad jag vill spara och ta med och vad jag ska kasta. Allt som jag ska spara har jag lagt i kartonger och ställt åt sidan. Den ena kartongen hann jag skriva adressen på dit den ska köras. När jag kom till jobbet idag var den andra kartongen med sparade saker, borta, tillsammans med kartongerna med sådant som skulle kastas. Kartonger med skräp stod i andra sidan av rummet för att tydligt markera skillnaden mellan kartongerna med icke-skräp. Lätt panik sprider sig och jag springer ut till miljöstationen för att konstatera att sopbilen redan tömt :( Större delen av dagens tankeverksamhet har jag ägnat åt att fundera över vad som låg i kartongen förutom litteratur för en si så där 2000 kr.....men som en klok vän sa...lägg energin på något du kan påverka! Så jag får väl en ny dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar