onsdag 25 maj 2011

Tur att det är roligt.....

Hemma sent efter ännu en intensiv och rolig dag på jobbet. Jag måtte vara lyckligt lottad. Det finns inte en dag jag känner att jag inte vill gå till jobbet. Det finns dagar som jag vill vara ledig, men inte för att jobbet är tråkigt!

Idag har jag provat något nytt. Vi ska anställa en ungdoms- och familjevägledare och har valt ut tre kandidater som vi vill gå vidare med. Och för första gången har jag tagit hjälp av ungdomar i anställningsntervjuer. Ungdomar har fått genomföra anställningsintervjuer och jag har suttit med och lyssnat.

Jag är så imponerad! Att genomföra intervjuer som ger svar på det man vill, är inte lätt. De kunde både formulera frågor och hade en klar bild på vad de fick svar på och vad de inte fick svar på, och hur de ville värdera de svar de fick. Mycket imponerande!

Nu ska vi samla ihop våra erfarenheter och erbjuda en av dem en tjänst.....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar