lördag 18 december 2010

Husmorspoäng!

Idag har jag haft en sån där dag som mina tonåringar skulle ge ganska många husmorspoäng. Är dock osäker om många poäng är positivt ;)

Började dagen med frukost och melodikryss. = många poäng
Efter det satte jag på en kastrull med knäck som skulle ta 20 minuter att koka. 2,5 timme tog det denna gång. = inte lika många poäng. (Knäck har de ju beställt :) )
Bakade två limpor med bröd. (När det finns att köpa????) = ganska många poäng
Lagt in citronsill efter min mammas recept - garanterat ganska många poäng.
Tog sedan en promenad i kylan utan att bry mig om hur jag såg ut. = Mååånga poäng!

Dess emellan har jag hunnit köpa nya bikinibyxor till den stundande semestern, och spelat spel med Mini. Känner mig ganska effektiv faktiskt. Livet är inte så illa ändå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar