söndag 24 oktober 2010

Certifierad!

Jaha...då har jag definitvt tagit steget över i den mogna medelåldern. Idag har jag gått handledarutbildning med äldste sonen, inför att han ska ta körkort. Och när man har barn stora nog att ta körkot, då måste man definitivt vara i den mogna medelåldern.

Så nu vet jag att jag ska ut och träna på att hitta dragläget, svänga vänster på landsväg, att man inte kan köra fel i en rondell (så länge man åker i rätt håll), bara mer eller mindre smart och jag vet hur man kör miljösmart. Jag har också fått klart för mig att handbroms inte är något alternativ för att assistera från passagerarsätet, och att man inte överlever en krock med träd i 70 km/tim. Lägger denna informaton i "bra-att-veta-påsen".

För ett antal år sedan, innan jag var i den mogna medelåldern, lovade jag mina barn att de skulle få körtkortet när de fyller 18 år, om de inte börjat röka. Idag kan jag tycka att det kunde ha funnits lite fler villkor i det.... Insåg också idag att man måste vara någorlunda välbärgad för att leva upp till ett sådant löfte. Drygt 4000 kr i fasta avgifter av olika slag kostar det att ta körkort, och då finns inte en enda körlektion i det priset....Tur man bara har ett barn i taget i "rätt" ålder :)

2 kommentarer:

  1. Nä du jag var bara 36 när jag gick på handledar utbildningen....ingen mogen medelålder det inte ;)
    Nathalie är uppe i 10000:- nu och då har hon halkkörning och uppkörning kvar...så 15 får man nog räkna med...

    Kram

    SvaraRadera